Posted on 7 Mei 2010



MODEL cantik Indonesia Manohara Odelia Pinot mengaku senang hati apabila mendengar berita penangkapan suaminya, Tengku Fakhry pada Selasa lalu. Meski penangkapan itu tidak berkaitan dengan kes penganiayaan terhadap dirinya, wanita yang mesra disapa Mano itu gembira kerana akhirnya Fakhry dihadapkan kepada polis.
Fakhry ditahan polis kerana terlibat dalam cubaan membunuh. Lantas Mano menggelarkan suaminya sebagai penjahat.
“Mano kata dia (Fakhry) penjahat. Dia mengaku sangat gembira kerana akhirnya suaminya berjaya ditangkap,” kata Farhat Abbas ketika berbincang dengan detikhot semalam.
Tambah Farhat, penangkapan Fakhry membuktikan Tengku Temenggong Kelantanitu memang salah dan harus diadili. Dia juga menyentuh tentang pemerintah Indonesia yang ragu-ragu meneruskan kes Manohara.
“Pekara ini sekaligus membuktikan baginda yang selama ini dikatakan baik, ternyata adalah penjahat. Ini juga sebagai petunjuk kepada kes sebelum ini,” jelas Farhat.
Mano juga berharap pihak polis tempatan akan menyiasat Fakhry atas kes penganiayaan terhadap dirinya.
Tengku Fakhry ditangkap oleh sekelompok orang bertopeng dan polis pada Selasa lalu. Penangkapan itu didakwa kerana Fakhry terlibat dalam komplot pembunuhan abangnya, Tengku Muhammad Faris Petra.
Namun suami Manohara itu tidak dipenjarakan dan telah dibebaskan pada malam itu. Namun polis telah menyita senjata api yang dibawa Pangeran Kerajaan Kelantan, Malaysia itu.
Sementara itu, perbicaraan kes cerai Fakhry dan Mano belum selesai sehingga ke saat ini kerana Fakhry enggan menceraikan Mano.

Manohara: kami setuju Tengku Fikri (Tengku Temenggong)di Tangkap polis.

Advertisements
Posted in: Uncategorized